Prikbord nr 645

Italië ‘moet’ helemaal geen gelukszoekers gaan herverdelen over Europa, want dan zal de veerdienst van de hulporganisaties helemaal overuren gaan draaien. Hondsbrutaal dreigen ze nu al door te varen naar andere Europese havens. Het wordt tijd dat deze mensensmokkelaars worden gearresteerd en dat hulpboten de  ‘geredde vluchtelingen’ alleen mogen terugbrengen naar Noord-Afrikaanse havens.

Militair transport

Minister Hennis is helemaal de weg kwijt en wil de mogelijkheden voor zwaar militair transport in oostelijke richting verbeteren. Gaan we in Oekraïne meevechten tegen de Russen? Of gaan we tanks (die we niet hebben), artillerie (die we niet hebben) en gepantserde luchtdoelartillerie (die we niet hebben)  daar of in de Baltische staten opstellen? Via Polen dat een vergoeding zal vragen voor verbeterde transportroutes? Beveiligd door vliegtuigen en gevechtshelikopters die we (bijna) niet hebben? Ondersteund door logistiek die we (bijna) niet hebben? Het moest toch allemaal lichter en mobieler worden, dus welke ‘oorlog’ ziet ze in het verschiet? Ook zwaardere (spoor)bruggen en viaducten kunnen worden opgeblazen, met name nu Europa eenvoudig te infiltreren is. En waar passen nieuwe onderzeeboten in dit scenario? Het is te hopen dat ze in Brussel (NAVO) niet werd weggelachen, met de toelichting dat als de Amerikanen en Britten niet meedoen, Nederland beter thuis kan blijven.

Schiphol

Miljarden voor het milieu en miljarden voor de verdere uitbreiding van Schiphol? Het moet niet gekker worden: welk belang heeft Nederland bij een gigantische toename van het vliegverkeer via Schiphol? De tickets zonder brandstofbelasting zijn veel te goedkoop, waardoor ‘iedereen’ vliegt om (vakantie)geld in het buitenland te gaan besteden. De overheid en politici vliegen, vaak naar landen waar men niets te zoeken heeft. ‘Vluchtelingen’ vliegen om op vakantie te gaan in het land van herkomst. Journalisten vliegen om met honderden hetzelfde nieuws te kunnen brengen. En het koningshuis vliegt om Nederland (en zichzelf?) te promoten. Zijn we niet helemaal doorgeslagen? Schiphol wordt zo al ‘gesponsord’ en de beveiliging gaat ons steeds meer kosten.

Strengere regels

Er komende strengere regels voor criminele buitenlanders (en illegalen?). Doch wie heeft die slappe regels ooit goedgekeurd en de straffeloosheid van illegaliteit? Of was dit vooral om het falende uitzettingsbeleid te maskeren?

 

Deel dit:
0 0 stemmen
Artikel waardering
Abonneer
Laat het weten als er

1 Reactie
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Campert
6 jaren geleden

Eens Leo!

Italië: waar is Frontex?

Defensie: Hennis kan beter weer gewoon secretaresse worden (daar werd ze immers voor opgeleid?).

Schiphol: waar is Yasser’s GL nu in deze milieu kwestie?