Prikbord nr 792

Net als vele moslims, streng-christelijken en orthodoxe joden, weet Aboutaleb kerk en staat niet gescheiden te houden met zijn Ramadan-voorstel.

Als er dan toch tegenstrijdigheden in de Grondwet verholpen moeten worden, dan graag ook dit aspect meenemen, inclusief subsidies voor moskeeën, scholen op niet-westerse grondslag, discriminatie-activisten  en halal-maatregelen in overheidskantines. Want de  invloed van gedogen is al op vele terreinen zichtbaar; niet alleen in ziekenhuizen en de politiek, maar ook bij de belastingdienst (Marokkaanse bezittingen), foute imams en dominees, immigratie/gezinshereniging met behoud van buitenlandse cultuur en paspoort, en voorts de Urker kerkgang waarbij de aanstichters niet zijn gearresteerd. Hoe ‘voorzichtig’ de overheid vooral omspringt met onze getinte medelanders blijkt onder meer uit de voorkeursbehandeling in detentie-inrichtingen (waar criminele activiteiten gewoon telefonisch kunnen doorgaan), het gebrek aan controle op ongeoorloofd wapenbezit en uit de aanpak van IS-aanhangers, alsmede het zelden oppakken van de internet-anoniemen die Wilders en andere moslimcritici met de dood bedreigen.

AOW-geleuter               

In verkiezingstijd worden – doorgaans ook door de zittende coalitiepartijen – diverse onderwerpen aan de orde gesteld, die eerst jarenlang geen aandacht kregen of niet tot een beslissing leidden. Deze vermeende ‘programmaverschillen’ laten zich straks weer gemakkelijk wegpoetsen in een regeerakkoord, zoals onzinnige klimaatplannen, biomassamiljarden, gevolgen privacy-wetgeving, defensiebegroting, EU-bezuinigingen, immigratiebeperking, AOW-korting  bij samenwonen, etc.

Het geleuter over de fiscalisering van de AOW is helemaal onbegrijpelijk. Met name voor degenen die daarnaast een pensioen genieten, en derhalve aangifte moeten doen, wordt ook het AOW-inkomen alsnog belast. Hoger belasten, terwijl de pensioenuitkering ruim 20% minder waard is geworden met dank aan het EU-rentebeleid en de overheidsverspillingen, is absurd.  En de AOW belasten (= verlagen) om samenwonen ‘af te dwingen’ heeft hetzelfde effect als de huurtoeslag verlagen: voedselbanken, schuldsanering, aanvullende bijstand en grotere instroom bij de verzorgingstehuizen. Partijen die zo weinig gezond verstand tonen, kunnen beter naar de oppositie overstappen of in Duitsland gaan kijken naar de effecten daarvan.

D66 angst

Kennelijk bestaat er bij de D66-achterban enige vrees dat ze door hun extreme doelstellingen buiten een coalitie (moeten) worden gehouden. Een Telegraaf-lezer voorzag  dat dan JA21 een kans zou krijgen en noemt dit een ‘ruk naar rechts’.  Als een handvol extra zetels dit effect zou hebben, dan zijn de overige partijen wel erg links geworden. Er is echter iets anders aan de hand: kiezers die geen vertrouwen hebben in Sigrid Kaag, zullen alsnog op Rutte hebben gestemd. Niet verstandig, maar ze moesten uit twee ‘kwaden’ kiezen. Als nu zou blijken dat D66 vooral linkse kiezers heeft aangetrokken bij de zetelwinst, dan zal die partij dat moeten of willen honoreren. En juist dit maakt D66 ongeschikt voor een stabiele coalitie met de VVD.

Europese defensie       

Dat de defensie-inspanningen van de West-Europese landen en de mogelijkheden om de buitengrenzen te bewaken zeer te wensen overlaten, was reeds bekend. Alleen de Britten – met hun eigen wapenindustrie en exportconnecties – leken nog solidair te zijn met de Amerikanen en zich aan de NAVO-afspraken te houden. Tot ik weer eens een uitzending van de Britse parades en ceremoniële eenheden zag; waar betalen ze dit van?

Inmiddels geeft een onderzoeksrapport over de staat van hun tanks en pantservoertuigen antwoord op die vraag. Het valt te hopen dat deze tekortkomingen niet van toepassing zijn op de Britse marine, want waar Europese en NL politici (vooral in verkiezingstijd) zich belachelijk maken met hun beloofde buitengrenzenbeleid, zal Londen toch tenminste de eigen kustlijn moeten kunnen bewaken.

Merkel

Mevrouw Merkel heeft excuses gemaakt voor het terugdraaien van de Corona-versoepeling die was toegezegd. Intussen weet men ook in Duitsland kennelijk niet waardoor de besmettingscijfers weer stijgen. Gaat het vooral om mensen die zich niet aan het mondkapje en de 1,5 mtr hielden of is dit flauwekul en moet er overal in publieksruimtes ionisatie-apparatuur komen? Want waarom werden de huidige maatregelen in een volle supermarkt, ziekenhuis, coffeeshop en trein/autobus wel ‘veilig’ geacht, maar niet in een boekwinkel, zwembad, bouwmarkt, tabaks-/geschenkenwinkel, museum of theater? Benieuwd wie er straks allemaal nog meer excuses moeten maken.

Prik

Aan de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van de medewerkers lag het beslist niet, maar de organisatie en controles (5x identiteitsbewijs tonen) wekten de indruk dat er goudstaven worden uitgedeeld. Drie parkeerwachten/begeleiders, vier man/vrouw bij de receptie, idem 2 voor toezicht in de hal, slechts één voor controle medische papieren en eventuele doorverwijzing naar arts, 2 artsen en 2 of 3 prikkers, idem uitgifte prikbewijs en tot slot 2 medewerkers voor toezicht/hulp in elke wachtruimte na de prik. Bij de leeftijdscategorie die nu aan de beurt is, werd het knelpunt snel gevonden: bijna iedereen gebruikt medicijnen en moest dus langs het schaarse aantal artsen die toch enkele minuten nodig hebben om de computer te vullen. En al die tijd staat de prikker te wachten…  Men zou bijna denken dat er met opzet geen ervaren verpleegkundigen worden ingeschakeld om het medische gesprekje te voeren, omdat er gewoon een tekort is aan vaccin. Helaas stond in de GGD-brief NIET dat er een bevestigingsbewijs moet worden getoond en dit niet zonder reden: verschillende kandidaten bleken niet in het computersysteem voor te komen of niet op die datum.

Torentje    

Bedenk dat minister Kaag maar één ding wil: Rutte opzij schuiven. Daarvoor is nodig dat de coalitieverkenningen mislukken, bij voorkeur door wantrouwen tussen CDA en VVD. Rutte draagt hieraan zelf bij door zijn absurde opmerking over het Europese vetorecht.  Mogelijk vreest hij de komende schandalen bij het UWV (alvast tienduizenden dossiers vernietigd),  de IND, de Nijpels-maffia, het Groningen-dossier, de woekerpolissen, de ict-projecten alsmede de RIVM-/vaccinatieblunders en de Ontwikkelingshulp. Daarbij kan hij tegenstanders als Omtzigt (naar verluidt  wist de Nederlandse pers  al in 2013 dat CDA-parlementariër Pieter Omtzigt de mond was gesnoerd over de hoogste ambtenaar van het Ministerie van Justitie Joris Demmink) niet gebruiken en wil hij wellicht Timmermans aflossen voordat die nog meer schade aanricht.  ‘Dus’ mag D66 naar verwachting straks op zoek naar een linkse coalitie met gedoogsteun van het CDA dat zelf verdeeld is. Het zou in ieder geval de dubieuze activiteiten van Ollongren kunnen verklaren, het ‘lijmen’ van Hoekstra als minister en het bezwaar tegen JA21. Intussen is de D66-‘leider’ even onzichtbaar en toont daarmee haar ware gezicht, afwijkend van de (gefotoshopte ?) verkiezingsposter. Wordt dit de Kaag-doctrine?


Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties