Prikbord nr 754 (aanvulling)

Terwijl de Nederlandse regering de ene na de andere maatregel neemt om energie en vervoer in naam van het klimaat voor grote groepen Nederlandse burgers en bedrijven in de toekomst onbetaalbaar te maken hebben wetenschappers van een recente, door de media breed belichte studie waaruit zou blijken dat de opwarming van de Aarde veel sneller gaat dan gedacht erkend dat ze een enorme rekenfout hebben gemaakt.

Afb: Pixabay

Omdat het klimaat/duurzaamheidssprookje, dat een einde zal maken aan onze welvaart zoals we die nu kennen, echter niet mag worden betwist van Brussel en Den Haag, hoort u hier vrijwel niets over deze zoveelste antropogene opwarmingshoax. Enkele weken geleden stond de nu gedebunkte studie dat de oceanen 60% meer warmte hebben opgenomen dan tot nu toe werd aangenomen breed uitgemeten in de media. De onafhankelijke Britse wetenschapper Nicholas Lewis nam de cijfers er nog eens bij en ontdekte een ‘enorm probleem’. Als cijfers niet logisch lijken -wat met deze studie duidelijk het geval was- dan kijk ik er extra goed naar. Voor zover ik kan zien heeft hun methode de onzekerheid enorm onderschat. Lewis heeft in eerdere studies en commentatoren al vaker gewaarschuwd dat klimaatwetenschappers -en met hen de politici- veel te veel op computermodellen vertrouwen en dat de nieuwste gegevens laten zien dat het met de gevreesde opwarming allemaal wel meevalt.

Enorme foutmarge geen echte wetenschap, maar ideologie

De opstellers van het ontkrachte onderzoek, Ralph Keeling (Scripps Institute of Oceanography) en Laure Resplandy (Princeton Universiteit) reageerden dat ze er blij mee waren dat ze al zo snel werden gecorrigeerd. Na correctie van de fout houden ze echter de conclusie overeind dat de oceanen warmer zijn dan gedacht maar met een zeer ruime speelruimte, namelijk 10% tot 70%. Onze foutmarges zijn nu te groot om echt iets te kunnen zeggen over de hoeveelheid opwarming in de oceaan, erkennen ze nu. In vrijwel iedere andere tak van wetenschap worden onderzoeken met dergelijke foutmarges totaal niet serieus genomen maar wat het klimaat betreft wordt een uitzondering gemaakt. Dat onderstreept dat we niet met echte wetenschap te maken hebben maar met een extremistische linksgroene/liberaalgroene ideologie, waar in de komende jaren onze koopkracht, welvaart en vrijheid, kortom onze hele toekomst stap voor stap aan wordt opgeofferd.

Moet ik echt geloven dat het ook nu weer alleen een rekenfoutje betreft? Net als de “Man-made” global warming mythe (de zgn hockeystick curve). Het rekenkundig/statistische “rekenmodel” dat er aan ten grondslag lag bleek zo slecht het opzet leek. En dit is precies wat ik me nu pook afvraag bij dit rekenfoutje. Ik geloof niet veel meer van “per ongeluk een heel foute rekenmethodiek hanteren). Het is nu de zoveelste X dat “reken modellen”die glashelder moeten aantonen dat er sprake is van Global Warming eenvoudig door deskundigen (matematici!) onderuit worden getrokken. Iedere X dat er een IPCC (UNO Int Panel for Climate Control) is uitgebracht sinds Kyoto 98 moesten kerndelen van het betoog worden herroepen nadat deskundigen die de modellen narekenden tot de conclusie kwamen dat het gebakken lucht was. En nu weer dus. Ik begin te vermoeden dat het opzet is. Slaat niemand alarm dan staat wordt ook deze nonsens verder als Feit gehanteerd.

Ondertussen is het grote kwaad al geschied. De Media hebben dan al met grote koppen en ronkende teksten aan de lezers meegedeeld dat er nogmaals “onomstotelijk” is vastgesteld dat ………vul zelf maar in. De vaststelling dat het weer gebakken lucht betrof, verschijnt of nooit of op pagina 34 onder gemengde berichten zoals de kat van tante Truus zat weer hoog in de boom en durfde er niet uit te komen. De Brandweer heeft de kat naar beneden gehaald.

Op naar het volgende fake overtuigende bewijs van Global warming

EP maakt met GL maatregel einde aan Europese vrachtwagenproductie:
Zo heeft het Europese Parlement op 14.11.2018 een voorstel van GL aangenomen om de CO2 uitstoot van vrachtwagens in de komende 12 jaar met nog eens 35% extra te beperken op straffe van zeer hoge boetes. De Duitse vrachtwagenindustrie is woest want vrachtwagens veroorzaken slechts 5% van de CO2 uitstoot en het ontwikkelen van nieuwe zware motoren kost veel meer tijd dan voor personenauto’s. Door de nieuwe dwangmaatregel komen zelfs de grote producenten zoals Daimler (Mercedes) en MAN, die aan zo’n 33.000 mensen werk bieden, in gevaar. Het gevolg van dit beleid kan zijn dat de Europese fabrikanten van de markt verdwijnen, waarschuwde MAN topmanager Stimoniaris (3). Bovendien zullen veel duurdere vrachtwagens voor veel duurder vervoer en dus veel duurdere goederen zorgen, waar de consument uiteindelijk de dupe van is. En dat lijkt dan ook exact waar het de linksgroen/liberale ideologen uiteindelijk allemaal om te doen is. Met tal van dit soort krankzinnige anti maatschappelijke wetten wordt de welvaart en vrijheid van de Europeanen stapsgewijs vernietigd, zodat het gewone volk straks één grote verarmde onderklasse is geworden die totaal door de elite kan worden gecontroleerd en gemanipuleerd.

 

 

0 0 stemmen
Artikel waardering
Abonneer
Laat het weten als er

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties