Prikbord nr 560

De milieumaffia weet dat de miljarden kostende CO-2 reductie nauwelijks zal bijdragen aan de ‘geëiste’ beperking van de temperatuurstijging, zonder tevens de groei van de wereldbevolking te stoppen. Doch men ziet liever dat er miljarden worden verspild, vooral ten koste van de defensie-inspanningen in de westerse landen, dan te kiezen voor een echte, duurzame oplossing. Er zal toch geen geheime agenda achter zitten?

 

Prikbord_pixabayAmbassadeur

Een ongehuwde ambassadeur krijgt – naar verluidt – verkering met een Chinese medewerkster en ontvangt haar zelfs in zijn residentie. Dus niet ergens in een hotelkamer vol verborgen camera’s. Niks mis mee, zou je denken, maar BuZa ziet dit anders. Stel je voor dat het een spionne is …  Wel, in dat geval heeft minister Koenders veel uit te leggen; beschikt een ambassadeur over geheime informatie en, zo ja, wat is daarvan de relevantie voor China? Als de Chinese regering werkelijk geïnteresseerd is in ‘ouderwetse’ spionage, waarom stuurt Den Haag dan een ongehuwde ambassadeur? Wat waren dan de risico’s bij de voorafgaande plaatsing van betrokkene? En tot slot: sinds wanneer werken er in een Nederlandse ambassade medewerkers die kennelijk onvoldoend gescreend zijn?

 

Asscher

Alle ‘infiltranten’ in de PvdA en hun linkse vriendjes worden in de gelegenheid gesteld om de PvdA aan een linkse lijsttrekker te helpen. Die lijsttrekker heeft zich echter nog niet gemeld, daar Asscher moeilijk als links kan worden beschouwd. Tenzij het criterium daarvoor geldverspiller is, want verder is hij niks anders dan een mooiprater.

 

Haagse zorgen

Niet alleen het kabinet zelf heeft een integriteitsprobleem met alle gebroken beloftes, verdwenen miljarden, mislukte werkgelegenheidsprojecten, bouwprojecten, dubieuze betalingen aan Brussel en aan asieltoeristen, en rapporten over geldverslindende bio-energie. Waar in België reeds jaren geleden naar buiten kwam dat vele overheidsorganen niet deugen en corruptie, machtsmisbruik en belangenverstrengeling ‘normale’ verschijnselen waren, heeft Nederland eerst recent deksels van bepaalde beerputten moeten tillen. Defensie, politie, Justitie, belastingdienst, Buitenlandse Zaken, Ontwikkelingssamenwerking, Infrastructuur, Milieu, Kamerleden, waterschappen, burgemeesters, wethouders, provinciebestuurders, zorgorganisaties, banken, verzekeraars, pensioenfondsen, ambtenaren,  etc. etc. Allemaal blijken ze zich in enige mate te hebben onttrokken aan het toezicht door de Haagse politici, waarbij het zelfs lijkt dat het kabinet geen greep meer heeft op de zorgelijke situatie en daarom de eigen verantwoordelijkheid bagatelliseert. Dit laatste wordt onder meer zichtbaar in de onbenulligheden waarover in de Kamer wél uitvoerig wordt gedebatteerd en het negeren van signalen uit de samenleving.

 

Portugal

Voor zover de EU meende dat de ‘uitgeleende’ miljarden ooit zouden worden terugbetaald, zal niet alleen het dossier Griekenland hoofdpijn geven. Het is immers een tamelijke cynische IMF-eis dat de EU eerst aanzienlijke bedragen moet kwijtschelden aan Griekenland, voordat Athene elders weer nieuwe miljarden kan lenen! Een absurde voorwaarde. En bij een gedeeltelijke kwijtschelding kan Portugal niet worden overgeslagen, gezien de 78 miljard die daar zijn ontvangen om…. Ja waarvoor eigenlijk; Portugal heeft toch niet gesjoemeld met de boeken om tot de EU te worden toegelaten?

 

Terreurbestrijding

Gezien de gang van zaken bij aanslagen in België, Frankrijk en Duitsland – alsmede de recente arrestatie van een Syrische verdachte in Leipzig – hebben de betrokken autoriteiten weinig lessen geleerd uit de strijd tegen de IRA en de RAF.

De gang van zaken in Leipzig (en Karlsruhe waar de verantwoordelijke officier van Justitie resideert) was zelfs zo knullig, dat het lijkt alsof de ‘vluchteling’ niet levend mocht worden betrokken in een (antiterreur)onderzoek. Zoals in Zweden verkrachtingen door asielzoekers worden verzwegen, is men in Duitsland overgevoelig voor het mogelijke aantal binnengestroomde terroristen. Het ‘excuus’ voor de vermeende zelfmoord, dat iedere deelstaat zijn eigen regels heeft voor de observatie van gearresteerden, neemt de twijfels over de passieve houding van de centrale overheid en het kennelijke amateurisme op lager niveau niet weg. Wie heeft ooit bedacht dat een lidstaat van de EU geen Europese protocollen voor terreurverdachten moet hebben, en ook geen landelijke, maar ‘eigen’ regeltjes per Duitse deelstaat?

 

U kunt ons volgen op social media en wij stellen uw 'like' zeer op prijs.:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
6 + 30 =


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.