
De aanwezigheid van de Universiteit Twente is altijd een bron van trots geweest — een motor van kennis, innovatie en toekomst. En ik zeg niet dat het allemaal aan de universiteit ligt, maar sinds Vinod Subramaniam in 2015 voorzitter werd…

De recente ontwikkelingen rondom de afvalinzameling in Twente – met als dieptepunt het verdwijnen van de pmd-verzamelcontainers – onderstrepen pijnlijk wat wij altijd hebben voorspeld: het afvalbeleid wordt niet gestuurd door gezond verstand of milieuwinst, maar door financiële prikkels, bureaucratie en industriële belangen.