Handige jongens bij Corendon

Reisorganisatie Corendon heeft zaterdag besloten al haar reizen en cruises te annuleren die vanaf zondag 15 maart tot en met woensdag 31 maart zouden vertrekken. Klanten van wie de reis wordt geannuleerd, krijgen tegoed voor de betalingen die ze al hebben gedaan. Daarmee kan op een later moment een nieuwe vakantie worden geboekt. Corendon verzoekt klanten om niet telefonisch contact op te nemen over annuleringen, vanwege ‘extreme drukte’ bij de klantenservice van het bedrijf. Zegt Corendon…

Afb: Anna Zvereva – Wikipedia

Dat zijn nog eens handige jongens: klanten boeken reizen die je vervolgens niet door laat gaan, maar je houdt het geld gewoon op zak; krijg je later terug hoor! De klanten die al hebben betaald, krijgen een soort van ‘tegoedbon’.

Het gaat hier natuurlijk niet om een paar tientjes, maar veelal om honderden guldens per klant van Corendon. Dat betekent dat deze organisatie de komende maanden de financiering prima op orde heeft met bruto geld van klanten die voorlopig geen kosten opleveren. Waarschijnlijk gaat het dan om miljoenen Euro’s die deze organisatie voor andere doelen kan gebruiken. Of Corendon na deze crisis nog bestaat, die immers de reisbranche, luchtvaart en passagiersvaart ongenadig hard treft, staat nog te bezien. De gevolgde handelwijze schept vooralsnog weinig vertrouwen.

Sinds enkele dagen hanteren banken (hoe zou het toch mogelijk zijn dat alle banken dit vrijwel op dezelfde dag aan hun klanten laten weten?) een negatieve rente op tegoeden die meer dan een miljoen bedragen. Zou Corendon zo dom zijn die tegoeden prijs te geven aan die extra kosten? Allicht niet en waarschijnlijk zitten ze op zwart zaad.

Klanten van Corendon kunnen er beter op aandringen de muntjes even heel snel terug te storten…


.

Deel dit:
0 0 stemmen
Artikel waardering
Abonneer
Laat het weten als er

4 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
4 jaren geleden

Ton even de tekst bijstellen: “maar veelal om honderden guldens per klant van Corendon”.

r dunki
4 jaren geleden

Het motto van Corendon’s oprichter Atilay Uslu – die begon met een Shoarma tentje – na zijn eerste miljoen : ‘Twijfel niet en sla op het juiste moment toe’.

KLM en Air France moeten nu hun liquiditeit garanderen door een beroep te doen op standbye credietlijnen bij hun banken voor miljarden. Uslu houdt er zijn eigen ‘Turkish treasury management’ op na en ‘slaat wéér toe op het juiste moment’.

Kort geding van alle gedupeerden?

karton
4 jaren geleden

Waarom moet iemand in hemelsnaam op vakantie naar Turkije ?
Ga een weekje naar Amsterdam, Rotterdam of willekeurig elke andere stad , en……….je waant je in Turkije.

Ravian
4 jaren geleden
Antwoord aan  karton

Enkel landverraders eten nog kebab en gaan nog in Turkije op vakantie.