Prikbord nr 751

Hulporganisaties en politici, waaronder de CU en staatssecretaris Harbers, hebben geen boodschap aan de rechtsstaat. Hun eigen mening, partijbelangen en veiligheid prevaleren boven de uitspraken van een reeks rechters in de Armenië-kwestie.

De gevolgen daarvan zijn niet te voorzien: enerzijds een toestroom van minderjarigen en een zelfbewuste houding van de aanwezige illegalen en hun helpers, en anderzijds een noodzakelijke versterking van de wettelijke regels, zodat schending van het asielrecht eindelijk strafbaar wordt. In Duitsland en Zweden heeft men al leergeld betaald, nu is Nederland aan de beurt.

Chantage

Merkel, maar vooral Macron, praten over versterking van de Europese defensie nu de VS een grotere inspanning eist. Doch Macron wil daartoe de banden met Turkije en Rusland aanhalen; een verzwakking dus van de daadkracht door meerdere strategieën’ binnen de NAVO. Is dit een verkapt dreigement richting Trump of ordinaire chantage?

Hongarije

Hoe haalt mevrouw Sargentini (GroenLinks) het in haar hoofd om een soeverein land de maat te nemen, omdat zij in het Europese Parlement zit. Hongarije is een voormalig communistisch land waarin de oude machtsstructuren, corruptie en staatsmedia nog volop aanwezig zijn. De (gewelddadige) geschiedenis van Hongarije en haar elites is indrukwekkender dan wat Nederland ooit heeft gepresteerd. Dit wist men toen het land werd toegelaten tot de EU. In Turkije, Albanië, Roemenië, Oekraïne en Griekenland was/is het niet anders. Maar ook Spanje, Frankrijk, Italië en Polen zijn niet helemaal het ideale voorbeeld van wat Brussel zou (moeten) willen, net als de EU-instituten zelf. Dat een blaaskaak denkt dit even te veranderen met sancties en kritiek bevestigt het gebrek aan competentie van vele parlementariërs in hun wereldje van zelfoverschatting.

Immigrantenmaffia

In Duitsland zijn familiebendes actief, waarvan de leden als (arbeids)immigrant een uitkering ontvangen zonder enige controle- of stopzettingsmogelijkheid. Naar verluidt gaat het om 280.000 (!) criminelen waarop de staat geen greep heeft en die de rechters en politie gewoon uitlachen. Hoe het zo ver heeft kunnen komen, wordt nu onderzocht, maar een keiharde aanpak valt niet te verwachten. Het lijkt erop dat bestuurders en politici worden geïntimideerd of zelfs gechanteerd, waardoor een vergelijking met de Poolse uitkeringsbende hier wellicht relevant is. Want waarom heeft het UWV geen aangifte gedaan tegen de uitkeringsfraudeurs die in ieder geval getuigen bedreigen?

 

Deel dit:
0 0 stemmen
Artikel waardering
Abonneer
Laat het weten als er

1 Reactie
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
5 jaren geleden

In de eerste zin al wordt gepraat over de rechtsstaat.
Helaas is Nederland helemaal geen rechtsstaat. Ook nooit geweest. In een rechtsstaat houdt de overheid zich aan de Grondwet, bij overtreding kunnen burgers naar het Grondwetshof.
Nederlandse burgers kunnen dat niet, omdat wij als enige op het vasteland van W-Europa niet eens een Grondwetshof hebben. De rechter mag ook niet toetsen aan de GW, omdat hem dat verboden wordt door art 120 van diezelfde GW.
Het gevolg is dat Nederlanders feitelijk geen echte rechten hebben. en de Overheid kan doen wat zij wil. want ze is niet eens strafbaar.
De rechtstaat hier is een sprookje.