Openbaar Vervoer Nederland: criminele organisatie

Bij de vraag of er sprake is van een criminele organisatie zijn de volgende aspecten van belang;

  • er moet een zekere structuur en organisatiegraad aanwezig zijn;
  • in het samenwerkingsverband heeft bijv. ieder van de verdachten zijn of haar eigen aandeel, op zijn of haar eigen niveau;
  • het samenwerkingsverband moet ook een duurzaam karakter hebben;
  • welke organisatie tot doel had het plegen misdrijven;
  • het samenwerkingsverband hoeft niet te bestaan uit verschillende geledingen of een bepaalde hiërarchie;
  • Het is niet vereist dat alle leden hetzelfde doel nastreven.
Afb: Rob Dammers / Flickr.com

Al in 2012 heeft het Kabinet ingestemd met het ‘boerkaverbod’, zoals dit ook in veel andere landen in Europa geldt (België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland). Toenmalig Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken namens CDA) noemde destijds, na afloop van een ministerraad het boerkaverbod ”van onvoorstelbaar groot belang”, zelfs al is het aantal vrouwen dat een boerka draagt beperkt. Ze zei toen “het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen”. Toenmalig PvdA-Kamerlid Marcouch, tegenwoordig burgemeester van Arnhem, wilde de boerka in 2012 zelfs nog op luchthavens verbieden. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft, na klachten uit onder meer België en Frankrijk, het verbod twee maal tegen het licht gehouden en geoordeeld dat het verbod absoluut niet in strijd is met de mensenrechten. En laten we eerlijk zijn: boerka’s zijn de wandelende reclametenten van jihadisten en ander gespuis die met onze samenleving niets van doen willen hebben. “Sodemieter dan meteen op”, zou je zeggen, “en vergeet niet je wasgoed mee te nemen met dat mens wat eronder zit”.

De Limburgse buschauffeur die een vrouw met een nikab weigerde in zijn bus, had dat niet mogen doen volgens zijn werkgever Arriva en de brancheorganisatie OVNL. De man heeft kennelijk tegen de richtlijnen van Openbaar Vervoer Nederland (OVNL) gehandeld. De chauffeur heeft de vrouw verzocht niet in te stappen met nikab. Toen de vrouw weigerde het kledingstuk af te doen en wilde instappen heeft de buschauffeur zijn deuren dichtgehouden en de politie gebeld. De chauffeur doet dus precies wat de Nederlandse wet hem opdraagt, maar zijn werkgever, gesteund door de overkoepelende organisatie, willen dat hij dat niet doet.

Wat is nu de volgende stap: gaat Arriva zijn medewerkers opdragen klanten te belazeren door twee keer de prijs te rekenen? Bijvoorbeeld bij het instappen en bij het uitstappen nog eens? Gaat de directeur van die club straks met diezelfde chauffeurs mee, om onderweg een bank te beroven? En gaan de burgemeesters dan zeggen: “ach, dat vinden we inmiddels zó bij onze stad en ons land horen?” Gaan alle bussen van Arriva straks lekker recalcitrant links van de weg rijden?

Zo bezien zijn zowel Arriva als Openbaar Vervoer Nederland simpelweg criminele organisaties.


.

U kunt ons volgen op social media en wij stellen uw 'like' zeer op prijs.:

4 comments for “Openbaar Vervoer Nederland: criminele organisatie

  1. 21 augustus 2019 at 13:37

    Een goede advocaat veegt Arriva snel onder mat

  2. Frans
    21 augustus 2019 at 15:36

    We zijn inmiddels in Nederland niet enkel zo diep gezakt dat we niet meer voor onze mening uit kunnen komen zonder dat dit negatieve gevolgen heeft voor ons werk en onze veiligheid, we kunnen ons zelfs al niet meer aan de wet houden zonder dat dit negatieve gevolgen heeft voor ons werk en onze veiligheid.
    Wanneer gaan we eens een einde maken aan de bedreiging van vrijheid, recht, en veiligheid, die zich “socialisme” noemt?

  3. 21 augustus 2019 at 22:08

    Werk aan de winkel voor Justitie om keihard de bedrijven en instellingen aan te pakken die denken boven de wet te kunnen gaan staan.
    Wil Justitie dit niet dan eisen dat dit kabinet ontbonden wordt wegens verzaken van uitvoerende wetgeving en de controle hierop.

  4. Johan
    22 augustus 2019 at 01:37

    Volgens dezelfde redenatie is inmiddels het politiekorps ook een criminele organisatie.
    De boerkadrager waagde het namelijk om nog een tweede keer de bus te pakken.
    En trof wederom dezelfde chauffeur. Deze belde daarop de politie, maar die liet het vervolgens afweten en kwam niet meer opdagen. Noodgedwongen moest de chauffeur het vrachtje alsnog vervoeren.
    In wat voor land leven we ? Hoe is dit mogelijk ?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
29 ⁄ 1 =