Prikbord nr 688

Natuurlijk is het een goede zaak als de hoogste militair zijn (afwijkende) mening eerst met zijn politieke baas – de minister – bespreekt of zo nodig ook vertrouwelijk met de Vaste Kamercommissie voor Defensie.

Maar het is ondenkbaar dat een minister van Defensie iets beweert, dat kennelijk niet vooraf is doorgesproken met haar hoogste militaire adviseur, terwijl het wel de operationele belangen betreft.

EMA

Als straks het Joegoslavië-tribunaal is vertrokken uit Den Haag, komt er een mooi gebouw vrij voor de EMA. Internationale scholen zijn er ook, evenals een treinverbinding met Brussel en een vliegveld. Uiteindelijk blijkt er helemaal geen hoogwaardige werkgelegenheid naar Nederland te komen, want de functionarissen komen mee uit Londen. Voornamelijk de ondersteunende diensten worden straks door Nederlanders ingevuld.

En elders in/rond Den Haag zijn ook andere geschikte kantoorgebouwen te vinden, met moderne communicatiefaciliteiten en comfortabele woonruimte in de nabijheid. Dus wat heeft Amsterdam beloofd om 13 stemmen te vergaren, terwijl zelfs een paar oude forten voldoende zijn om de verbetering van het wegennet te blokkeren?

Groene belastingen

Wat de EU (nog) niet is gelukt – eigen belastingen – heeft hier de ‘groene maffia’ al voor elkaar.  Daarbij betaalt de burger 3x voor hun schone luchtkastelen: met zijn energienota’s, met zijn autobrandstof en met de verhoogde consumentenprijzen als gevolg van de milieukosten in de industrie en transportsector. Daarbij nog niet meegerekend de kosten van vervroegde vervanging van privé (diesel)voertuigen, de heffingen door Brussel (voor milieusteun, ook buiten de EU) en de straks doorberekende kosten voor afbouw van kolencentrales en wellicht zelfs kernenergiecentrales. Blijven dan over de gascentrales die ons juist afhankelijk maken van een zeer grote (en discutabele) gastoevoer, ook ten behoeve van elektrische auto’s.  Intussen blijft het onbegrijpelijk dat het vervuilende luchtverkeer buiten schot kan blijven: hoe lang nog?

Opsporing verzocht

Waarom kentekens automatisch worden geregistreerd, blijft discutabel. Volgens ‘Opsporing verzocht’ maken echte criminelen gebruik van valse kentekenplaten.

Waar die gemaakt worden, is onduidelijk, maar 5 valse kentekens is dus ook mogelijk. Daarmee kan worden afgewisseld, met name indien (ook) op snelwegen wordt gereden.

Er moet dus een andere reden zijn voor de registratie: wellicht signalering van ‘omkatten’ met valse/dubbele kentekens, onverzekerd rijden of van geen APK/ belastingregistratie e.d. ?

Twee walletjes

De politiek mag zich van de onderwijsbond niet bemoeien met de CAO, maar wel geld bijstorten als het budget verkeerd wordt besteed. Te veel naar wachtgeld, ziekteverzuim en managers, en te weinig naar leraarsalarissen, onderhoud scholen en klasverkleining. De leraren moeten zelf eens met een zwartboek (durven) komen over de besteding van miljarden, de bureaucratie, de WAO-profiteurs, de schoolreizen etc. en zich niet door de vakbond laten manipuleren, die kennelijk van twee walletjes wil eten.

 

 

U kunt ons volgen op social media en wij stellen uw 'like' zeer op prijs.:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
14 ⁄ 1 =